poniedziałek, 14 marca 2016

Zanim udacie się na bilans...przeczytajcie ten wpis :)

W poście „10 zasad świadomego rodzica”, pojawił się temat pytań. Kto pyta nie błądzi- tak mówi stare przysłowie, które w tym wpisie powinno być jego mottem przewodnim.
Bilans jest to obowiązkowa wizyta każdego dziecka u lekarza. Odbywa się już podczas okresu noworodkowego, a potem w wieku 2, 4, 6, 10, 14, 18. Nie zawsze jednak ta wizyta jest wystarczająco dobrze przeprowadzona, nie zawsze daje jasny obraz dla rodzica, jak rozwija się jego dziecko. Czy tak to musi wyglądać? Mówimy stanowcze: NIE. Tak to nie musi wyglądać. A co jeśli nie jest dobrze, a lekarz przeoczy kilka ważnych spraw? Chcielibyśmy uniknąć sytuacji, gdy diagnoza autyzmu stawiana jest zbyt późno. Dlatego to do Was, drodzy Rodzice, kierujemy nasz wpis, ponieważ to Wy jako pierwsi możecie zauważyć pewne objawy autyzmu. Apelujemy, abyście pytali, abyście wchodzili do lekarzy oknem, jeśli zamkną Wam przed nosem drzwi, abyście byli świadomi, że Wasze zaangażowanie może pomóc Waszemu dziecku. Oczywiście na większość pytań dostaniecie odpowiedź tutaj, co nie oznacza, że nie warto jeszcze raz przemaglować Waszego lekarza prowadzącego. Pytajcie więc o wszystko. I jeszcze o to:

  • Jak rozwija się moje dziecko?
  • Czy coś niepokoi Pana doktora/ Panią doktor?
  • Jeśli niepokoi mnie …. to co to może oznaczać?
  • Czy moje dziecko może mieć autyzm?
  • Jakie są objawy autyzmu?
  • Czy w takim razie powinnam szczepić dziecko?
  • Czy moje dziecko potrzebuje częstszej opieki medycznej?
  • Jaką dietę stosować ?
  • Czy są lekarstwa, które mogą pomóc mojemu dziecku?
  • Czy autyzm jest uwarunkowany genetycznie?
  • Dlaczego akurat moje dziecko ma autyzm?
  • Gdzie mogę udać się po pomoc?
  • Czy jest ktoś w stanie zapobiec autyzmowi?
  • Jak opiekować się moim dzieckiem?
  • Czy moje dziecko jest bardziej narażone na inne choroby niż dziecko nie mające autyzmu?
  • Czego mam unikać?
  • Co mogę robić w domu, aby pomóc mojemu dziecku?
  • Jakie są formy terapii dzieci z autyzmem?
  • Na co mam zwrócić szczególną uwagę u dziecka?
  • Co mogło spowodować autyzm u mojego dziecka?


Na te oraz inne pytania, lekarz jest zobowiązany Wam odpowiedzieć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz